Matej Fugina, manager podjetja Perunika varnost d.o.o.

0

Ste manager in eden izmed treh soustanoviteljev podjetja Perunika varnost d.o.o. Ali nam lahko predstavite podjetje in njegove začetke?

Ideja za Peruniko je precej starejša kot podjetje samo. Z Blažem in Rokom smo že v študijskih letih redno obiskovali sejme z vojaško tehniko (npr. Future Soldier v Pragi, IWA v Nürnbergu, doma smo imeli dolgo časa sejem Sobra v Gornji Radgoni, …) in spoznavali trende v razvoju varnostnega sektorja ter opreme, ki jo njegovi uporabniki pri svojem vsakodnevnem delovanju uporabljajo. Poudarek smo že takrat namenjali trendu ‘privatizacije varnosti’ − prenosu monopola nad oboroženo silo z države na zasebne akterje, outsourcingu določenih storitev ter nenazadnje usmerjanju ponudnikov vojaške opreme ter orožja v zasebno, civilno sfero. Odločitev je padla, aprila 2013 smo odprli d.o.o., spletno maloprodajo vojaške in taktične opreme ter tekstila. Tveganje je bilo ogromno, lotili smo se trgovinske panoge, ki je pri nas nasičena in iztrošena, spletne trgovine v primerjavi s tujino v Sloveniji zaostajajo, nezaupanje in skepticizem do novih podjetij sta visoka, vojska in policija sta v nezavidljivem položaju, … Naša dejavnost ni denarno nagrajujoča, jo pa opravljamo z veseljem in predanostjo ter strokovnim in praktičnim znanjem. Podjetje smo zgradili iz nič, od spodaj navzgor (t. i. bottom-up). Vsaka stranka, ki nam je kljub nepoznanemu imenu zaupala in opravila nakup, je položila kamen na gradbišče, ki je bila Perunika. Zaloge smo imeli kar doma, pod posteljo, naša pisarna je bila teren. Z vzpostavljenim zaupanjem in obstoječo bazo kupcev smo začeli pospešeno delati na širitvi: preselili smo se na Vojkovo 63, novi poslovni prostor omogoča optimizirano poslovanje in možnost osebnih prevzemov – je resen korak do fizične trgovine.

Perunika team Varensvet.si

Foto: arhiv Perunika varnost d.o.o.

Podjetje ima zanimivo ime. Od kje ideja zanj?

Ime si delimo z razširjenim rodom cvetlic – perunikami, ki jih najdemo tudi v slovenskem prostoru. Perunika (iris) je kot uveljavljen simbol vladarskega dostojanstva pod zmotnim poimenovanjem ‘lilija’ tekom zgodovine postala heraldično znamenje plemstva, dežel, mest, za slovenski prostor pa ima še poseben pomen – slovanski staroverci so namreč peruniko zatikali v strehe svojih domov, da bi jih obvarovali pred udarom strele, ‘orodja’ boga gromovnika Peruna. Imenu smo prilagodili tudi logotip: stilizirano ‘runo Peruna‘ (‘gromoviti znak’), ki so ga vrezovali v strešne podboje v naklonjenost Perunu z namenom zaščite doma pred udarom strele.

Že v začetku smo se dogovorili, da sta osnovno vodilo podjetja varnost in obramba. Temu smo podredili vse ostalo, med drugim tudi samo ime. Smešna se nam je zdela poplava raznih ‘army’ in ‘military shopov’ v Sloveniji; sami smo se raje zgledovali po slovanskih sosedih, ki se namensko distancirajo od tipičnih zahodnih ‘bojevniških’ idealov in raje poudarjajo zgodovinske in mitološke korenine. Sicer smo izgubili ranking na Googlu kot trgovina z vojaško opremo, vendar stojimo za odločitvijo.

Kakšna je vizija podjetja, oz. kje ga vidite čez 5 let?

Želimo nadaljevati v zastavljeni smeri in doseči ustrezno nacionalno in regionalno prepoznavnost ter zastopanost. Naše vodilo k poslovnemu uspehu je brezkompromisna kakovost izdelkov in storitev. V tej tržni panogi, ki je tako specializirana in ozko usmerjena, je res težko biti konkurenčen z alternativnim produktom ali izstopati iz povprečja, zato iščemo napredne in stroškovno učinkovite rešitve ter razvijamo poslovne modele na že obstoječi in vzpostavljeni platformi. Del prihodkov namenjamo tudi razvoju in številnim projektom, popolnoma ločenim od spletne trgovine. Neperspektivne znamke in produkte počasi umikamo in jih nadomeščamo. Partnerji, ki jih izbiramo za sodelovanje, so brezkompromisni pri kvaliteti svojih izdelkov in težijo k temu, da bi njihova proizvodnja potekala doma – v domači državi ali v Evropi. Nadzor nad kakovostjo končnega izdelka je višji, podjetja pa tesno sodelujemo z lokalno skupnostjo. S proizvajalci si delimo skupno vizijo ter se skupaj razvijamo. Hkrati tesno sodelujemo s pripadniki širšega varnostnega sektorja in delamo na razumevanju dejanskih potreb posameznikov, ki visokokakovostno opremo najbolj potrebujejo.

Naš najzahtevnejši projekt trenutno je vzpostavitev spletne trgovine, ki bi delovala globalno v pravem pomenu besede. Smešno je, da govorimo o popolni globalizaciji trgovine, če se ustavi že pri poštnini in carini. Oboje sili potrošnika, da kupuje doma po nekonkurenčnih cenah, ker mu drugi svetovni trgovci ne omogočajo dostave ali pa je stroškovno nesorazmerna s kupljenim produktov. Z našega vidika je zlasti problematična Azija, veliko je tudi preprodajalcev – fizičnih oseb. Radi bi dostavili produkte brez zapletov kamorkoli, komurkoli in kadarkoli. Seveda je pot do tja še dolga. Spogledujemo se tudi z mislijo, da bi v kratkem odprli fizično trgovino. Ta v danem trenutku ruši poslovni model podjetja in njegovo organiziranost, bi pa nedvomno pripeljala nove stranke, pozitivno vplivala na promocijo podjetja, blagovnih znamk v ponudbi ter nenazadnje celotne kulture trgovine z vojaško in taktično opremo, ki je že davno prerasla okvire vojaštva; njeni glavni odjemalci so namreč civilisti.

Iz katerih držav vse dobivate naročila za opremo, ki jo prodajate?

Naša spletna trgovina je neomejena – pošljemo kamorkoli, velikokrat tudi na lastno izgubo, ker stojimo za obljubo stranki. Veljajo določeni pogoji, cena je fiksna, poštnine pa nad petdeset evri ni! Ne glede na velikost paketa in ne glede na državo prejemnika. Največ je naročil iz Slovenije in držav Evropske unije, specifika v Evropi je tudi Švica, ker ne plačajo DDV in izkoriščajo nižje cene držav EU. Ruska federacija je ogromen trg in je interesanten za nas, vendar zahteva bistveno več pozornosti kot ostali – spletna stran prilagojena trgu in potrošniku, asistenca v ruskem jeziku itd. Ogromno naročil prihaja iz Jugovzhodne in Vzhodne Azije, kjer potrošniki iščejo visokokakovostno ponudbo tekstila in opreme, ki je doma ne dobijo, počasi se odpirata tudi Južna in Srednja Amerika. Združene države so zopet specifika, trg je zaprt in usmerjen navznoter, potrošniki pa zmotno domoljubni do ekstrema – raje kupujejo domače produkte, proizvedene na Kitajskem, kot npr. tiste, ki so poljski. Lahko se pohvalimo, da so naši paketi romali na vse kontinente in kotičke sveta, manjka le še Antarktika! Za Afriko bi si sicer želeli, da ne bi obvladovali le Magreba, zato pozdravljamo trgovinske rešitve, kot je npr. Kaymu.

Katera oprema iz vaše ponudbe oz. artikli so najbolj prodajani?

Kdor podrobneje preuči našo ponudbo, hitro pride do zaključka, da prevladuje tekstil. Delno nas je v to pahnil splet naključij pri načrtovanju dobav in postavljanju srednjeročnih načrtov, delno pa temu botrujejo bogate delovne in strokovne izkušnje s tega področja. Tu je bilo v svetu tudi največ inovacij in prebojev v preteklosti, največ tržnih niš zapostavljenih. Ponudbo taktične opreme postopoma širimo – ponudbo nahrbtnikov, torb, taktičnih jopičev in zaščitnih jopičev itd. Idealno bi bilo ponuditi na enem mestu vse, kar uporabnik za profesionalno uporabo ali za prosti čas potrebuje, vendar se v tej fazi raje bolj specializiramo ter to področje res do potankosti obvladujemo. Bolj konkretno lahko rečem, da smo največji preboj naredili s taktičnimi hlačami Urban tactical pants poljskega proizvajalca Helikon-Tex – izbrale so jih že številne varnostne službe po celem svetu. Ko smo sponzorirali slovensko ekipo strelcev v ligi IPSC na svetovnem pokalu, smo z ‘grozo’ ugotovili, da ima polovica tekmovalcev enake hlače! Od opreme smo Sloveniji zelo uspešno predstavili poljsko podjetje Direct Action, ki izdeluje nahrbtnike, taktične jopiče in ostalo opremo; zavidljivo količino smo ga tudi izvozili, največ na Japonsko.

perunika varnost Varensvet.si

Andrej Kovačič                                         E: andrej.kovacic@varensvet.si

Deli z ostalimi.

Komentarji so onemogočeni.