Kako bi opisali ključne operativne naloge Letalske policijske enote in kako te prispevajo pri javni varnosti v Sloveniji?
Letalska policijska enota primarno zagotavlja helikoptersko podporo enotam policije pri izvajanju vseh policijskih nalog. S helikoptersko podporo so posamezne naloge opravljene hitreje in učinkoviteje. Poleg teh nalog Letalska policijska enota opravlja naloge na področju zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah, nujnih medicinskih in humanitarnih prevozov.
Da se vse zgoraj navedene naloge lahko opravijo, pa Letalska policijska enota opravlja naloge tudi na področju vzdrževanja in posodabljanja helikopterjev ter druge specialne opreme, izvaja osnovno šolanje pilotov helikopterja in letalskih tehnikov, šolanje na določen tip helikopterja ter sodeluje pri usposabljanjih gorskih reševalcev in uslužbencev nujne medicinske pomoči
Kakšen je vaš pristop k usposabljanju pilotov in tehničnega osebja ter kako se enota sooča s pomanjkanjem strokovnega kadra v letalski industriji?
Vsa usposabljanja, kar jih je mogoče, izvajamo sami bodisi v okviru Letalske šole LPE, bodisi kot operativno usposabljanje pilotov in tehnikov letalcev. Del usposabljanj pa naši zaposleni izvajajo pri zunanjih izvajalcih v Sloveniji ali v tujini. Sem sodijo nekatera teoretična predavanja ter šolanja, ki morajo biti izvedena na simulatorju letenja. V letalski industriji resnično primanjkuje kadra, zato pri zaposlitvah v Letalski policijski enoti poudarjamo prednosti kot so urejen delovni čas, višina letnih dopustov ter stabilnost in varnost zaposlitve. S kadrovskimi popolnitvami v Letalski policijski enoti smo bili uspešni in smo po vseh do sedaj objavljenih razpisih tudi zaposlili ustrezne kadre.
Naš pristop temelji na zaposlitvi in celotnem šolanju lastnih kadrov. Trenutno se z MNZ trudimo urediti štipendiranje, s čimer bi omogočili kandidatkam in kandidatom za pilote šolanje in usposabljanje že v času študija, s čimer bi imeli kadre razpoložljive za delo sorazmerno hitro po opravljenem študiju. Potrebno se je zavedati da šolanje in usposabljanje pilota za naloge kopilota traja cca. 1,5 leta, šolanje tehnika letalca pa cca. 3,5 leta.
Kako se je tehnološka opremljenost Letalske policijske enote spreminjala skozi vašo kariero, in kakšne so bile ključne tehnološke inovacije, ki so najbolj vplivale na operativne zmogljivosti enote? Kakšna je vaša strategija za nadaljnji razvoj in izboljšave operativnih zmogljivost Letalske policijske enotne v prihodnosti?
Ob prevzemu vodenja Letalske policijske enote je imela Policija že izdelano Strategijo razvoja enote, kar se je izkazalo kot ključno. V Strategiji so bili navedeni cilji na več področjih, katerih uresničevanja smo se lotili zavzeto in ob podpori vodstva Policije in MNZ v celotnem obdobju od 2018 do danes, večino le teh uresničili.
V času, odkar vodim enoto, so bili kupljeni trije večnamenski transportni helikopterji AW169, helikopter AB212 se je upokojil in postavil na ogled v muzej, helikopter AB412 se je prav tako upokojil in je v postopku prodaje. Sam cilj poenotenja in pomladitve flote je bil dosežen.
Operativne zmogljivosti za delo Policije so v Letalski policijski enoti trenutno odlične. V načrtu imamo še opremiti nove helikopterje s kamero, ki se je za policijsko delo, predvsem za iskanje pogrešanih oseb, izkazala za nepogrešljivo. Letos bomo začeli s pripravami nove Strategije razvoja Letalske policijske enote za obdobje 2025 – 2030, kjer bomo v Policiji preučili morebitne dodatne potrebe in si postavili cilje za predlagano obdobje, tudi z vidika odločitve Vlade Republike Slovenije, da se helikopterska nujna medicinska pomoč ter medbolnišnični helikopterski prevozi in helikopterski prevozi otrok v inkubatorjih v skladu z Uredbo Komisije dolgoročno izvajajo kot državna aktivnost z zrakoplovi policije.
Kako je Letalska policijska enota integrirana v nacionalni sistem zaščite, reševanja in pomoči ter kako sodeluje z drugimi enotami in agencijami v teh situacijah?
Letalska policijska enota je v skoraj vseh načrtih sistema zaščite, reševanja in pomoči predvidena za letalsko podporo. Z nabavo treh novih večnamenskih transportnih helikopterjev, s spremembo organizacije dela in izvedenimi usposabljanji smo v zadnjih letih močno povečali razpoložljivost naših helikopterjev, kar se je pokazalo ob žal vse večjih naravnih nesrečah v Sloveniji. V glavno sezono za delo na področju zaščite, reševanja in pomoči vstopamo s 100% plovnostjo helikopterjev, saj vse servisne posege in usposabljanja opravimo pred junijem in potem do septembra opravljamo samo nujne preglede in popravila.
Kako se enota prilagaja sodobnim varnostnim grožnjam, kot so kibernetski napadi in tehnološke zlorabe, ki bi lahko ogrozile operativno delovanje helikopterjev?
Letalska policijska enota je organizacijska enota Policije, ki ima organizirano učinkovito varnostno politiko pri uporabi informacijske tehnologije. Policija s stalnim ozaveščanjem, investiranjem v nove tehnologije ter usposabljanjem vseh zaposlenih skrbi za visok nivo informacijske varnostne kulture in ima tako tudi ustrezno odpornost proti informacijskim varnostnim grožnjam.
Katarina Štefanič E: info@varensvet.si

1 komentar
Pingback: Naloge Letalske policijske enote – GORE LJUDJE