Bežanje pred nevarnostjo
Bežanje pred nevarnostjo zajema dve kategoriji:
- reakcija na zasedo
- pospešitev z vožnjo ali taktično hitra vožnja
Slika 1: Detajl iz IBA treninga zaščitne vožnje – pobeg pred nevarnostjo
Reagiranje je lahko različno, odvisno od tega ali vozite v konvoju ali v samostojnem vozilu. V primeru zasede si mora voznik zastaviti nekaj vprašanj. Določiti mora prioritetno delovanje glede na najpreprostejše in najvarnejše rešitve.
Reakcija na zasedo: samostojno vozilo
Zapora pred vozilom. Hitro si postavite sledeča vprašanja, odgovorite nanje, pridite do zaključka in hitro reagirajte!
- Je možno, da gremo mimo? da/ne
- V primeru, da ne morem, imam dovolj prostora za U-obrat (obrat za 180 stopinj)? Ena največjih nevarnosti pri takšnih obratih predstavljajo pločniki. Če se jih kolesa dotaknejo, se lahko v najslabšem primeru vozilo tudi prevrne. Ni pomembna samo oddaljenost vozila od zapore ampak tudi širina ceste. Obstajata dva tipa U-obrata. Obrat z ročno zavoro, ko obrnete volan v smer v katero hočete iti in v danem trenutku potegnete ročno zavoro. Obstaja tudi tehnika pospeševanja, ki je podobna in večina »strokovnjakov« jo je predstavljala leta kot isto stvar.
- Ali je U-obrat nemogoč, vprašajte se, če je mogoče se zaustaviti (povod za napadalno vožnjo)?
- Če ste se zaustavili, ali lahko greste vzvratno? Potrebovali boste varno oddaljenost.
- Predpostavljamo, da ste odpeljali vzvratno vožnjo. V kolikor imate dovolj široko cesto ponovno obrnite vozilo v treh potezah v želeno smer ali pa napravite obrnjen U-obrat.
Takšne blokade na cestah običajno postavljajo ugrabitelji, ki hočejo zaustaviti vozilo. Primarno zavarovanje proti temu je obvladovanje nadzora nad situacijo. V kolikor napadalci poznajo podatke; kdo, kje, kdaj lahko postavijo na pot tudi eksplozivno telo.
Reakcija na zasedo: konvoj
Zapora pred vozili
Reagiranje temelji na reagiranje posameznih voznikov v konvoju in fokusiranje na U-obrate za 180 stopinj v obe smeri.
- Kot vedno je prvo vprašanje ali je mogoče preiti mimo? Na takšen način je prešel tim, ki ga je sestavil ustanovitelj IBA-e, Lucien Ott, ko je varoval predsednika De Gaullea. Takšen prizor se je proslavil v filmu »Day of the jackal«. V kolikor ne morete prebiti blokade, morate uporabiti tehniko »dvojček« obrata. To pomeni, da obe vozili morata narediti istočasno U-obrat, kar vpliva na sledečo pozicijo vozil. Vozilo telesnih stražarjev bo pred vozilom varovane osebe (obrnjen vrstni red). Vedno stremimo k najenostavnejšim rešitvam.
- V primeru, da ne moremo narediti preboja zapore, ali ima vozilo dovolj prostora za zaustavitev? V kolikor je dovolj prostora, bo najprej drugo vozilo telesnih stražarjev krenilo vzvratno, da zagotovi prosto pot prvemu vozilu (VIP vozilo) v katerem je varovana oseba, preden morebiti vozilo tretje osebe blokira pot prvemu vozilu. VIP vozilo mora poskusiti U-obrat, če je seveda dovolj prostora (mogoče so nekateri starši pustili vozila ob cesti, pred šolo, ko so šli po otroke, pa je zaradi tega onemogočen takšen manever). Sedaj mora voznik drugega vozila odločiti ali bo izvedel U-obrat in istočasno ščitil z vozilom VIP vozilo. V IBA organizaciji je ta metoda poznana kot K8 oziroma J8. Običajno ni dovolj prostora, da bi bilo mogoče izpeljati »dvojčka« U-obrat. V takšni situaciji zavzame vozilo s telesnimi stražarji položaj pred VIP vozilom, z namenom, da ga zavaruje pred strelnim napadom. Takšen manever se imenuje »preboj in blokiranje«. V kolikor se bo voznik VIP vozila ponovno znašel pred blokom, bo prenehal se premikati proti napadalcem. Vozilo telesnih stražarjev se zaustavi, ponovno izvede U-obrat v smeri VIP vozila, telesni stražarji pa odgovorijo s streljanjem na napadalca. Vodja tima mora izvleči varovano osebo iz VIP vozila na varno v drugo vozilo in nemudoma zapustiti lokacijo napada.
Pospešitev z vožnjo
Druga metoda je bežanje z mesta napada, kar običajno rečemo nenadna pospešitev z vožnjo ali taktično hitra vožnja. Najboljši način za treniranje je vožnja skozi ulice, izogibanje vogalom zgradb, pločnikov in prehodov. Obstajajo tri vrste kotov (glede pospeševanja vozila): konstantni, naraščajoči in padajoči. Dokler ste na begu, morate razlikovati te kote, da se spretno izognete strelom in pastem.
NAPADALNA VOŽNJA
V kolikor se niste mogli izogniti napadu ali pred njim zbežati, se morate soočiti z nevarnostjo. Z vozili se preide v napadalno fazo, oziroma govorimo o napadalni vožnji.
Obstajata dva modela; statični in premikajoči. Pri statičnem modelu je blokirana cesta pred nami in za nami. Preboj ni mogoč in ravno tako ni mogoče napraviti U-obrat ali voziti vzvratno vožnjo. V takšni situaciji se morate zabiti z vozilom v vozilo nasprotnika, ki je blokiralo cesto. Primerna točka udarca je pri nasprotniku del vozila, kjer ni nameščen motor. V primeru blokade z dvema voziloma pred nami, poskušamo narediti preboj na točki med dvema voziloma.
Slika 2: Detajl iz IBA treninga napadalne vožnje
Mobilne napadalne tehnike se poslužujemo, ko se moramo s pospešeno vožnjo izmakniti iz nevarne situacije. V primeru zasledovanja poskrbimo, da vozilo, ki nam sledi usmerimo oziroma pripeljemo do vzporednosti z vozilom telesnih stražarjev, saj tako lahko telesni stražarji pričnejo streljati na napadalno vozilo.
Kadar se napadalci v vozilih približujejo od zadaj, da telesni stražar znak vozniku v VIP vozilu, da udari z vozilom v bok ali zadnji del napadalčevega vozila. Takšen manever bo odbil oziroma onemogočil nadaljevanje vožnje napadalcev ali pa bomo tako vsaj pridobili na času za uspešen pobeg. Enaka tehnika se uporablja proti napadu motorista.
Zaključek zaščitne vožnje
1. Uporabljajte učinkovite tehnike in ne atraktivne.
2. Trenirajte, trenirajte in spet trenirajte. Vožnje, ki jih gledamo na televiziji niso samo za šov, ampak se od njih da tudi nekaj naučiti
Vir: gradivo iz IBA HQ