V Policijski akademiji v Tacnu 21. decembra 2016 ste bili med prejemniki posebnega priznanja za požrtvovalna dejanja, ki sta ga na slovesnem sprejemu podelila generalni direktor policije Marjan Fank in državni sekretar na Ministrstvu za notranje zadeve Boštjan Šefic.
Ali nam poveste kaj se je dogajalo tistega dne, ko ste še z nekaterimi občani in drugimi kolegi rešili utapljajočo se osebo iz vode?
Dne 6. 7. 2016 nekaj po 14. uri je bilo s strani Operativno komunikativnega centra PU Ljubljana posredovano obvestilo, da se v Kresnicah pri prehodu čez železniško progo nahaja močno vinjen moški s starejšim osebnim avtomobilom bele barve. V času prijave je zapeljal levo na železniške tire in peljal v smeri Ljubljane. V času podaje obvestila sem bil v križišču glavne ceste II. reda številka 108 in odcepa za Kresnice, saj sem predhodno opravljal meritve hitrosti na območju PP Litija in sem se v tem trenutku vračal proti Ljubljani. Po danem obvestilu sem takoj zapeljal na omenjeno lokacijo, kjer sem za prehodom ceste čez železniško progo, na travniku opazil vozilo Subaru, bele barve, oddaljeno približno 200 m od desnega roba vozišča. Z vozilom sem ustavil ob robu vozišča in se takoj peš odpravil do omenjenega vozila. Ko sem prišel do vozila sem opazil, da je to zapeljalo v tolmun oziroma širok odtočni kanal meteornih voda in kanalizacije in je bilo s sprednjim delom potopljeno v vodo ter zaleteno v nabrežino na drugi strani potoka. Ob levi strani vozila je v vodi, katera je segala do prsi, stal voznik omenjenega vozila.
Ko sem pristopil do vozila in želel vozniku pomagati ter ga izvleči iz vode, se je odmaknil in dejal, da se naj odstranim, da ne želi pomoči, da bo on že sam sebi pomagal na svoj način. Kljub več poskusom, da mu pomagam, voznik tega ni želel.
Ko sem se ponovno približal robu potoka in že stopil v sam blaten nasip, se je voznik pričel umikati, pri tem pa se je vedno bolj ugrezal v dno jarka in se težko premikal. Zatem je odprl voznikova vrata vozila in se povzpel v vozilo ter želel zagnati motor vozila. Ukazal sem mu, da izvleče ključ iz kontaktne ključavnice, kar je upošteval, se presedel na sopotnikov sedež, odprl sprednja desna vrata vozila in skočil v vodo. Pri tem se je globoko udrl v dno in je bil v vodi do vratu. Takoj sem stopil iz zadnje strani vozila do odtočnega kanala v blato oz. sam tolmun in prijel voznika za desno roko ter ga pričel vleči iz vode, kar je oteževalo blato in globok ugrez voznika v dno jarka oziroma kanala. Takrat sta mi v pomoč pristopila dva občana (ki želita biti anonimna) in pomagala voznika izvleči ter ga položiti na travnik ob jarku oziroma kanalu.
Voznik je v razgovoru povedal, da ne želi pomoči policistov in zdravnikov, da se naj vsi umaknemo oziroma odstranimo, ker bo sam zaključil zadevo, saj je doživel razočaranje in nima razloga, da bi še živel in trpel. Na kraj je bilo poklicano reševalno vozilo z ekipo, ki je poskrbelo za voznika.
Poklic policista in nasploh delo v policiji postaja v današnjih družbenih razmerah izjemno zahtevno in nevarno. Kako vi gledate na tovrstne razmere v povezavi z vašim delom, ki ga opravljate?
Trenutne razmere in delo v policiji predstavljajo določeno tveganje in nevarnost za policiste pri opravljanju nalog na terenu. So pa policisti v večini primerov pripravljeni in usposobljeni do te mere, da znajo v danem trenutku in nevarni situaciji primerno in strokovno odreagirati. Se pa pojavi kakšen trenutek, ki te preseneti in takrat je potrebno delovati taktno in predvsem umirjeno.
Delu policista prometne policije predstavlja nevarnost predvsem s strani objestnih voznikov, katerim je spoštovanje cestno prometnih predpisov nepomembno in se seveda v enaki meri obnašajo do policistov. Seveda v tem primeru policisti ne odreagiramo brezglavo, ampak si pomagamo med seboj.
Zakonodaja teoretično ščiti policiste pred fizičnimi napadi in tovrstnimi grožnjami, vendar je na terenu drugače, ko govorimo o fizični varnosti. Kako bi se po vašem mnenju dalo izboljšati delo policistov na terenu, da bi se izognili preteklim tragičnim dogodkom, ko je moralo umreti nekaj policistov?
Delo policistov na terenu bi se v največji meri izboljšalo s tem, da se jim zagotovi primerna oprema, več usposabljanj in zagotovitev delodajalca za različne treninge in usposabljanja ob primerih, ko so policisti ogroženi. V tej smeri je država zelo mačehovska do policistov, saj ima policija omejena sredstva in tako ni mogoče izvajati določenih nujno potrebnih usposabljanj.
Katero področje dela v policiji vas veseli, in ki bi ga želeli opravljati v prihodnosti?
Trenutno opravljam delo policista prometnika in to me veseli, zato za enkrat nimam želja po drugih delovnih mestih v policiji.
S katerimi aktivnostmi v prostem času (po)skrbite za svoje mentalno zdravje?
V prostem času se ukvarjam predvsem z družino, sproščam se pa z različnimi športnimi aktivnostmi, kjer pozabim oziroma se ne obremenjujem z vsakodnevnimi težavami, ki jih prinaša življenje. Predvsem pa tako, da odklopim službo in v prostem času ne razmišljam o njej.
Primož Dobravec E: info@varensvet.si