Z več letnimi izkušnjami na področju tovornega prometa ste pred leti z življenjsko partnerko Melito Biserkovo Kuhelj ustanovili Društvo voznikov tovornih vozil Slovenije, ali nam lahko kaj več poveste o tem?
Res je, gre za prostovoljno, samostojno in nepridobitno združenje fizičnih oseb iz EU in tretjih držav, ustanovljeno v skladu z zakonom, v katerega se člani vključujejo zaradi uresničevanja skupnih dejavnosti, druženja, izmenjave mnenj in izkušenj s področja tovornega prometa in pravne ureditve glede zaposlenih voznikov in njihovih družinskih članov, rekreacije, organizacije športnih in kulturnih, prireditev in podobno za svoje člane. Smo ekipa ljudi, z več kot 20 letnimi izkušnjami na področju prometa, zaposlitvenega področja tujcev – migrantov v Republiki Sloveniji. S pravno, socialno, delovno, zaposlitveno, humanitarno noto za svoje socialno šibke člane, družabnimi aktivnostmi, športnimi dogodki, s strokovnimi izleti in strokovnimi predavanji, in še in še bomo obogatili in olajšali bivanje naših članov in njihovih družin v Republiki Sloveniji. Skratka pomagamo povsod, kjer se pomagati da.
Foto: osebni arhiv
Ne dolgo po začetku vojne v Ukrajini je odjeknila novica, da so srbski in makedonski vozniki ostali na ukrajinsko ruski meji. Ali nam poveste več o tej akciji reševanja voznikov v katero ste se z življenjsko partnerko Melito Biserkovo Kuhelj aktivno vključila?
Bilo je v začetku marca 2022, ko so srbske in makedonske voznike na vojnem območju zadržali za t.i. živi zid. Odvzete so jim bile vse pravice in dostojanstvo. Takoj, ko sva izvedela za primer nesrečnih voznikov, sva se z Melito zelo angažirala, da bi jim pomagali tudi iz Slovenije. Obrnila sva se na vse možne medije v EU in na Balkanu, ter na ta način širila pomen reševanja, da čim hitreje pomagamo voznikom, ki so dobesedno doživljali živi pekel. Bil sem gost številnih medijev, v Sloveniji, Srbiji itd, ter na ta način pritiskal na inštitucije, da so ukrepale po vseh možnih diplomatskih poteh. Po 12 dneh smo uspeli rešiti voznike, da so se lahko zdravi varno vrnili domov k svojim družinam. Tukaj gre tudi zahvala prijatelju Petru Vidoviću, ki je pomagal pri tej mednarodni akciji reševanja.
Foto: osebni arhiv
Kot človek, ki v sebi nosi veliko humanitarno noto, ste pred leti zagnali humanitarni projekt Podarimo nasmeh, ali nam lahko poveste kaj o tem projektu?
Ker izhajam iz preproste delovne družine, kjer dobro poznamo kaj nam lahko življenje kot takšno prinaša, dobro vem, da je pomoč sočloveku nekaj kar bi se morali zavedati vsi. V takšnih zgodbah pa se nemalokrat znajdejo tudi mladi. Njihova prihodnost je v rokah nas starejših, da jim pomagamo, da ohranijo nasmeh na obrazu in da kljub svojim težkim trenutkom in zgodbam postanejo polnopravni, spoštovani in pozitivni člani naše družbe.
Namen projekta je seveda pomagati socialno ogroženim in šibkim članom naše družbe, tako mladim, kot malo manj mladim. Pri tem gre za različne sklope projekta, kjer peljemo otroke na morje, pomagamo mladim, da uresničijo svoje pevske ali druge sanje. Tako smo med drugim slepemu dekletu pomagali, da je naredila svojo pesem, kjer smo k sodelovanju povabili tudi Saško Lendero. Pri teh projektih velikokrat sodelujejo znani pevci in estradniki, ki so pripravljeni sodelovati.
Ko govorimo o pomoči mladim, izhajamo predvsem iz tega, da bi jih naučili loviti ribe, ne da jih ulovimo namesto njih in jim ribe prinesemo na mizo. Moja želje seveda je, da bi namreč pomagal čim več družinam, ki potrebujejo pomoč v stiskah.
Foto: osebni arhiv
Manj znana pa vendar pomembna pomoč za voznike je v letu 2021 tudi akcija reševanja petih voznikov iz tujine, ali nam poveste še kaj o tem?
Tako je, 5 voznikov je pri njihovem delu, ko so vozili po tujini zadela kap. Ker niso imeli ustrezno urejenih dokumentov in zdravniškega zavarovanja so bili v zelo velikih težavah. Informacija je prišla do našega društva in smo se takoj aktivno vključili v reševanje zadev, da smo njihovim sorodnikom in seveda njim pomagali iz velike težave, v kateri so se v tujini znašli. Tudi pri takšnih zadevah pomagamo z vsemi pravnimi in socialnimi resursi, saj to čutimo kot veliko poslanstvo, torej vsem ki se znajdejo v takšnih ali podobnih situacijah društvo vedno priskoči na pomoč.
Foto: osebni arhiv
Ali nam lahko poveste o še kakšnih primerih, s katerimi se vozniki srečujejo pri svojem delu in kjer ste se aktivno vključili v reševanje?
Takšnih primerov je zelo veliko. V spominu mi je ostal primer, ko so voznika pridržali v Turčiji ter mu zasegli prikolico, ki jo je za naročnika imel nalogo pripeljati na cilj. Pri tem je velika težava, ker voznik pri prevzemu, ko je zadeva zapečatena ne more pogledati, kaj bo dejansko vozil. Na meji so prikolico odpečatili in ugotovili, da se dokumentacija ne ujema s tistim, kar je bilo na prikolici in zato so voznika pridržali. Na nekaterih mejah, seveda odvisno od države do države imajo strokovne službe t. i. scenerje, ki zaznajo, če voznik vozi nekaj kar se ne ujema z dokumentacijo oz. se pri tem vidi, da nekaj odstopa od tega. V tem primeru so prikolico sicer odpečatili, da so lahko preverili vsebine. Voznik je bil priprt 1 mesec, dokler smo uspeli zadevo uspešno urediti.
Foto: osebni arhiv
Ali nam zaupate kaj počnete v vašem prostem času, da si napolnite baterije po vašem zelo aktivnem poslovnem in humanitarnem življenju?
Največ prostega časa, ki ga imam preživim v družinskem krogu, ki mi veliko pomeni. Prav tako se rad družim in vzdržujem dobre odnose s prijatelji in z vsemi pozitivnimi ljudmi dobre volje. Glede na to, da sem tudi velik ljubitelj živali imamo doma dva majhna kužka in muco, ki nam dajejo pozitivno vzdušje in energijo. Rad pa hodim tudi na strelišče.
K. K. E: info@varensvet.si