Slovensko združenje za varen svet je dne 27. 6. 2017 obiskalo Specializirano enoto za nadzor prometa (SENP), ki je notranja enota Sektorja prometne policije. Sprejela sta nas Robert Javoršek, pomočnik vodje enote in Samo Novak, policist specialist.
Foto: Maja Remic
Na obisku smo se seznanili z delovanjem in obsegom dela enote, kjer se delo od ostalih prometnih policistov razlikuje v specifiki dela. Policisti Postaj prometne policije opravljajo vsa interventna dela in ostala dela za zagotavljanje varnosti cestnega prometa. Policisti SENP pa opravljajo druge naloge in so zaradi specifičnih znanj bolj aktivni pri nadzoru in kontroli specifičnih področij ter oblik cestnega prometa. Delo policistov SENP tako vsebuje predvsem kontrolo tehnične brezhibnosti vozil, tovornih vozil, prevoze nevarnega blaga, izrednih prevozov, ter različna spremstva, kot so transport jedrskega gorivo, denarnih sredstev itd. Pri svojem delu so neobremenjeni z nujnimi klici in interventnimi dogodki, zato se ob postopkih lahko temeljito posvetijo vsakemu udeležencu v prometu.
Foto: Maja Remic
Policisti SENP pri svojem delu pregledujejo tudi tehnično brezhibnost tovornih vozil in tahografe. V praksi se velikokrat izkaže, da so vozila iz vzhodnih držav slabše ohranjena in imajo več tehničnih pomanjkljivosti. Na podlagi preverjanja podatkov lahko razberejo, koliko časa voznik tovornjaka že vozi, kdaj ima naslednji obvezni počitek itd. So pa seveda pri tem prisotne tudi goljufije, saj vozniki uporabljajo magnete, s katerimi vplivajo na delovanje tahografov.
Pri tem pa obstaja tudi ena pomanjkljivost, katero si želijo, da bi jo lahko uredili in sicer, da bi z določeno napravo ugotavljali dejansko utrujenost voznikov na način, da bi le-ti pogledali v napravo, ki bi nato izmerila parametre oz. znake dejanske (pre)utrujenosti, ter na ta način pripomogli k zmanjšanju prometnih nesreč, ki so zaradi preutrujenosti voznikov tudi na slovenskih cestah terjale nepotrebne smrtne žrtve. Naprava bi tako zelo pomagala policistom pri ugotavljanju dejanskega stanja in (pre)utrujenost voznikov, in je bila že pred desetletjem predstavljena v Avstriji, zato si jo želijo, da bi jo dobili tudi v Sloveniji.
Foto: Maja Remic
Se pa tudi v tej enoti soočajo s problematiko kadrovske podhranjenosti, zato jim želimo, da bi se čimprej kadrovsko okrepili, kajti prometna varnost v RS je vsako leto znova na preizkušnji, predvsem, ko se žal moramo soočati z novimi smrtnimi žrtvami na naših cestah.
Foto: Maja Remic
Ob tej priložnosti se zahvaljujemo tudi podjetju Perunika varnost, ki je poskrbela, da nismo prišli na obisk praznik rok.