Miha Kravanja, direktor Blagovnice Maxi, Ljubljana

0

Vodite eno izmed največjih blagovnic v mestu Ljubljana. Ali je z vidika varovanja blaga in drugih izdelkov v zadnjih letih potreben poseben pristop, ali trend kaznivih dejanj na tem področju ni problematičen?

Z razvojem novih tehnologij in naprav na področju varovanja, se tudi pristop storilcev nenehno spreminja in postaja vse bolj sofisticiran, s tem pa težje sledljiv in prepoznan. Temu področju stalno posvečamo veliko pozornosti in verjamem, da smo pri tem uspešni. Ugotavljamo, da je zaradi splošne varnostne situacije v svetu, vedno več ljudi ozaveščenih, zato nam to vse splošno zavedanje pomaga pri vsakodnevnem izvajanju varovanja, kar ocenjujem za zelo pozitivno.

Imate podatek, kakšno število tatvin pri vas beležite na letni ravni?

Število tatvin je premosorazmerno povezano s splošno gospodarsko situacijo v družbi, zato lahko povlečemo vzporednico s številom tatvin. V zadnjem letu smo tako obravnavali približno 100 primerov ugotovljenih tatvin, kar pa ne izključuje možnosti ne prepoznanih tatvin, ki jih ocenjujemo na približno 20 odstotkov od ugotovljenih.

Pri kaznivih dejanjih pri vas izstopajo tatvine. Kateri pa so tisti predmeti oz. izdelki, ki so v zadnjem obdobju t.i. najbolj vroča roba?

Najprivlačnejši izdelki so tekstil, kozmetika in dražji prehranski izdelki. Navedene izdelke v pretežni meri kradejo storilci, ki se s temi tatvinami ukvarjajo za nadaljnjo preprodajo. V času šole pa opažamo tudi veliko tatvin na energijskih pijačah in sladkem programu. Te izdelke pa v pretežni meri odtujujejo dijaki okoliških šol, kateri si v naši blagovnici dnevno kupujejo malico.

Katera populacija tistih, ki pri vas izvajajo tatvine pa najbolj izstopa (ženske, moški, mladi)?

Največ tatvin v market programu zabeležimo s strani odvisnikov in mladostnikov okoliških šol. Na splošno pa ni mogoče reči kdo pogosteje krade, saj je struktura storilcev mešana, od otrok, mladostnikov do starostnikov.

Kakšnih izgovorov pa se običajno poslužujejo tisti, ki izvajajo tatvine oz. so pri tem odkriti s strani osebja oz. varnostnikov?

Najpogostejši izgovor je, da je storilec izdelke prinesel s seboj iz druge trgovine ali pa, da je enostavno pozabil in pospravil izdelek v žep ter ga pozabil prijaviti na blagajni, ker naj ne bi imel nobenega namena odtujevati izdelke.

Imate morda podatek, koliko ljudi dnevno obišče vašo blagovnico?

Število dnevnih obiskovalcev Blagovnice Maxi je sezonsko nekoliko različen, nas pa v povprečju dnevno obišče med 5.000 do 10.000 obiskovalcev oziroma kupcev. Pri tem je pomembno dejstvo, da skozi pasažo Blagovnice Maxi dostopa tudi večina obiskovalcev Cankarjevega doma, kar pomembno poveča število ljudi, ki so dnevno na lokaciji Maxija.

Blagovnica Maxi bo ena izmed pokroviteljev 2. Dneva nacionalne varnosti, ki bo potekal 24. oktobra 2017 na Trgu Republike. Kako vi vidite tovrstne dogodke, ki so med drugim namenjeni tako strokovni, kot laični javnosti?

Vsi dogodki, ki so povezani z ozaveščanjem družbe k odgovornejšemu in trajnostnemu ravnanju podpiram, hkrati pa menim, da se kot družba premalo zavedamo kaj vse lahko naredimo sami, preden zahtevamo, da to za nas naredi nekdo drug. Verjamem, da se vsi dobro zavedamo pomembnosti vse splošne varnosti in mirnega okolja v katerem živimo, zato ne razumem, da se že tako dolgo mačehovsko obnašamo do nacionalne vojske, policije in vseh varnostnih organov, ki za svoje brezhibno delovanje potrebujejo finančna sredstva in podporo nas vseh, da bi nam lahko omogočali varno državo in življenje v njej. Vaš dogodek je svetla točka pri približevanju vaših struktur in delovanja laični javnosti, ki je premalo seznanjena z vašimi vsebinami, poslanstvom in izzivi, za katere moramo skupaj iskati rešitve s ciljem, da nam bo vsem lepše in bolj kakovostno bivanje v naši prelepi državi Sloveniji.

Andrej Kovačič                                                                                 E: andrej.kovacic@varensvet.si

Deli z ostalimi.

Komentarji so onemogočeni.